סולם חבלים. סולם השיווק של ישראל.
מדרג את רמת ה"חבל שזה מה שעשיתם" "חבל שזה הורס לכם השיווק" "חבל כי המיצוב שלכם יכל היה להראות אחרת"
המדד מציין את עוצמת הטעות השיווקית שעשתה החברה בדרך פעולתה.
המדד מתייחס להיקף התופעה, האם היא פוגעת בציבור כולו או בציבור קטן יחסית. מה רמת הפגיעה בפרט ובכלל. מה רמת הטרחה את הלקוח ובכלל כל מה שיכול היה אם היה מתנהל אחרת, לשפר את תדמית החברה, המיצוב שלה על ידי פעולות שיווקיות לפעמים קטנות ולפעמים גדולות אשר טבועות או במבנה הארגוני של החברה או בתרבות הארגונית, בדרך שיתוף קבלת ההחלטות, הענקת הסמכויות ובכלל אסטרטגיות בכיוון של שיווק חברתי, המקום אליו הולך העולם.
פחות להטריח, פחות לעצבן, פחות להסתיר, פחות לעשוק אבל ויותר להעניק.
כי חבל, הרי בסוף אנחנו בוכרים היכן להוציא את כספנו.
סולם החבלים מודד כמה המצב עגום, מכאן, שציון נמוך יותר הוא זה שהופך את החברה לטובה וציון 10 בסולם מ-1 עד 10 הוא רע מאד בעבור החברה.
בהצלחה לכל החברות, המותגים והרשתות. כי סולם חבלים יצא לדרך ובא לעזור לשפר ולקדם את היחס לצרכנים בישראל מצד החברות.