סולם חבלים

שיווקי ומיתוג בסולם הנכון

כולם היום רצים לפרסם בגוגל.

האם זה מתאים לכולם? על פי רב נראה שכן אבל תמיד האסטרטגיה השיווקית שלכם, מיתוג המוצר שלכם או הבידול לקהל היעד אותו אתם רוצים להשיג דורש פרסום בגוגל.

לא זו בלבד, לפעמים בקלות ומהר יותר ניתן לעלות בסולם האורגני בגוגל ואז, אין כל צורך בהוצאת כספים מיותרת. שיכולה לעלות לכם ביוקר?

למה ביוקר? כולם אומרים שזה זול!

אז זהו שלא, מילות החיפוש בגוגל והמחיר עליהן נקבע לפי היצע וביקוש. כמו בורסא של מילים. מי שישלם יותר יופיע יותר ויקבל ניקוד גבוה יותר.

זהו? אז אני אתן מחיר גבוה לכל מילת חיפוש!

אז זהו שלא, גוגל מחשב רלוונטיות של התוכן לפרסום המודעה על מנת להבטיח שאינכם מנסים לצוד גולשים בצורה רנדומלית שלא חשבו עליכם בלבד אבל הגיעו אליכם וכך אולי יקנו. שיטה טובה אולי במאסות של מליוני גולשים שצריכים לקנות חיבור USB למחשב אבל לא בטוח שהרבה יותר מזה.

מילות המפתח מאמירות למחירים גבוהים ביותר בהתאם למוצר, כך שמתן BID (מחיר) מילה נמוך יותר בכלל לא יזכה אותנו בהופעה נאותה.

העלויות משתנות לפי שעות ביממה ולפי ימים בחודש ותנועת גולשים ותחרות באותה תקופה – האם הרבה מפרסמים רוצים את המילים האלו או לא.

כך אנו מוצאים מילים מאד יקרות בתחומים שלא היינו מצפים להם.

למשל: קורס רכיבה טיפולית – מחירי המילים והצרופים הקשורים לתחום כגון: לימודי רכיבה טיפולית, רכיבה טיפולית, מדריך רכיבה טיפולית, טיפול באמצעות סוסים ועוד… נע סביב ה 10 שקלים. זה המון ביחס למילים ששוות שקלים בודדים ואפילו אגורות. למשל לימודי משחק – נע סביב 5 שקלים ל BID.

משכנתאות, בנקים, הלוואות ורכבים אגב, נעים סביב ה 30 שקלים למילה.

אז מה הבעיה אתם שואלים, אפשר לשלם הרבה כי אנו הולכים להרוויח הרבה מהמהלך השיווקי הזה, הבעיה מתחילה כאשר אנשים סתם לוחצים על המילים שלנו וזה לא בדיוק מה שהם התכוונו.

אולי הם חיפשו "קורס…" משהו והגיעו אלינו לקורס משחק, קורס רכיבה טיפולית או אחרים ואז, הם לחצו, אנחנו שילמנו והם יצאו והנה הלכו להם כמה שקלים, תכפילו במאות והנה אנו עומדים על אלפי שקלים בחודש, תכפילו באלפים והנה אנחנו עומדים על עשרות אלפי שקלים בחודש לפרסום בגוגל.

לכן, חשוב לתכנן נכון את השיווק והפרסום בגוגל ולקבל ייעוץ שיווקי מתאים. גוגל מעניק לנו כלים רבים אחרים על מנת לאפיין ולמקד את השיווק פרסום שלנו כגון מילים שליליות, כלומר, מילים שאיננו רוצים כלל להופיע בהם. איך נדע? נערוך מחקר על ידי נותן השרות המקצועי שלנו שיאפיין וימקד את הקמפיין השיווקי פרסומי שלנו ויבטיח שנעמוד ביעדי התקציב התואמים את האסטרטגיה השיווקית שנבנתה לעסק על ידנו או ידי יעוץ שיווק חיצוני במקרה של עסקים קטנים.

רבים היום מציעים פרסום ברשת, פרסום גרילה, שיווק אינטרנטי ועוד. בדקו טוב טוב, כי מי שמציע לכם את השרות לא ישרוף לכם את תקציב השיווק ללא תוצאות.

נגענו פה בנקודות הבסיסיות והראשוניות של הכלי הזה שנקרא פרסום ושיווק בגוגל אך ישנם או כלים רבים בתוך הענק הזה שנקרא גוגל שמאפשר לנו לנתח את התוצאות שלנו ולהשיג את היעדים המקסימלים.

לסיכום, פרסום ושיווק בגוגל מתאים לרבים אך לא לכל אחד, אם זה לא נעשה טוב זה יכול לעלות ביוקר.

main post , כללי , פרסום ושיווק

One Response so far.

  1. זיו גל says:

    ברור שלא כל מי שמפרסם בגוגל מרוויח. אין ספק שהתמקצעות בכל תחום יכולה מאוד לשפר את התוצאות. המערכת של גוגל אומנם מאוד פשוטה לתפעול אך מורכבת וחכמה מאוד. רק מי שמכיר אותה היטב יכול לנצל אותה.


Sponsors