סולם חבלים

שיווקי ומיתוג בסולם הנכון

המותג ווידקאנד weekend הוא מותג טוב מאד, באמת מנסיון אישי גרידא. הנעליים טובות, נוחות מאד, מרגישות בריאות וטובות לרגל, קלות משקל אלגנטיות ויש גם אחרות… באמת מותג טוב שכבר חזרתי אליו אישית מספר פעמים.

השבוע נכנסו אשתי ואני לאחד הסניפים של weekend לראות נעליים עבורה. לקראת הקיץ שבדרך.

באמת נעליים ססגוניות וצבעוניות והעידה אשתי שכמו שלי נוחות נעלי הגברים שלהם כך אלו גם. נשיות, נראות לנו תמיד שטוחות כאלו ודקות והנה, עדיין נוחות. היאך למותג.

את המותג לא הכרתי דרך פרסומות או קניונים, גם לא דרך חברים מפה לאוזן מה שנקרא. המותג בחר באסטרטגיה שיווקית שאינני בטוח לגביה, אם כי נוכחותם בקניונים בשנים האחרונות בהחלט מראה על הפיכתם לרשת אזי שכנראה מעבר גם למזל הדרוש בעסקים, הצליחו קברניטי המותג בארץ לגרום לו למחזור היקף וסביר ובצדק לרווח כנראה על פי איזושהי תכנית.

אז בכל זאת איפה ה catch למה אני כותב על זה? בגלל שתי סיבות. המוכר בחנות כרגיל היה נחמד, אדיב ומקצועי, התרוצץ, אמליץ, אמר שאפר להזמין, (לבדוק לפחות) ובאמת בסדר.

בפאתי החנות עמד טור מדפים שלם, מעין נישה מעוצבת שלמה שכולה מלאה בנעלי סירה בשלל צבעים וגימורים על כל המדפים השלט "2 זוגות ב – 200 ש"ת" יפה נכון? התחבטנו והסתכלנו ביקשנו מידות ואיך לא…. לא היו… אז ראשית אני שואל למה זה על המדף? בשביל לעצבן. אם יש רק מידה אחת מתצוגה מה שנקרא, לא עדיף להוריד? חבל לכם על כל זוג? בסדר קמצנים, תעשו סלסלה עם זוגות מפוזרים ומחיר בדיחה וכולם ידעו שמה שהם מוצאים זו מידת הנעליים והזוג היחיד הקיימים.

אך משזה על המדף, מה זה משדר? מה זה משווק? יש לנו, תבקש ותקנה כי באמת המחיר לא בשמיים והסחורה לא רעה. טעות מיתוגית רצינית הרגזתם את הלקוח. לא די בכך, משלא מצאנו אך זוג נעליים רצוי במידה הרצויה שאלנו כמה יעלה זוג אחד. מה אמרו לנו? 150 ש"ח? ואני שואל למה? למה להרוס? טעות נוספת במיתוג, באמת שציפיתי מרשת כמוכם שיגידו 100. הרי מה אני אשם שאין לכם מידות והונאתם אותי? גרמתם לי לרצות אבל אין לכם. לא מקצועי, לא שיווקי.

עוד, קטנה, אפילו שלט לא לשים? כמדומני לזה אתם מחוייבים, לרשום, 1 ב- 150 ש"ח… הרי 2 ב -200 אז 1 ב – 100 לא? תעשו טובה אל תתחכמו סתם, לא זה יוביל לפגיעה במכירות נהפוך הוא. הרי מהר יותר ייגמר קיר עודפי הנעליים מעונה זו, אותו הקיר שאתם רוצים לפנות וכאמור לכסף יש את ערך הזמן, שככל שמגיע מהר יותר עדיף יותר במקרה כזה של חיסול עונה.

 

רצו שאהיה בחנות ואהיה עד למקרה אחר לא שיווקי, לא מיתוגי, לא מקצועי… לא חבל?

הגיע זוג, בתוך 48 שעות ממועד הקנייה להחזיר זוג נעליים שעל פי תקנון החנות העומד לעיני הציבור, מאפשר החזר כספי של המוצר ולא זיכוי. ייאמר לזכות weekend (שוב), אין טריקים נסתרים בכך, זה מוצב ליד הקופה ועוד לפני הקנייה ביכולתך לקרוא את התקנון.

אז מה הבעיה? התחילו את תהליך ההחזרה ופתאום, איזה פלא, המוכר טען שבאותו היום אוספים את הכסף ואין לו מזומן ושלח אותם לסניף אחר בו אוספים את הכסף ביום אחר. בכך, במקום שרות, שיווק ויחס ללקוח, קיבלנו את המונח הידוע – טירטור הלקוח.

לא חבל? זה לא שיווקי.

אספר כבר בהזדמנות כי הגעתי פעם עם נעל שנקרעה ותוקנה למופת לאחר כמה ימים ממועד המסירה.

לסיכום, weekend רשת נעליים מצויינת, עם מותג טוב, שיווק לא רע בכלל.

הציון שלנו בסולם חבלים: 4.2

main post , הלבשה , כללי , קמעונאות

Sponsors