סולם חבלים

שיווקי ומיתוג בסולם הנכון

בעולם השיווק הגלובאלי תפסה השיטה של מחיר גלובלי אחיד.

למה? בעולם בו אנו חיים העולם כולו נגיש, השוואת מחירים זה דבר קל ומתבקש כאשר אתה מחפש את הזול עבור אותו מוצר.

כך למשל אם תמצאו מוצר שזול יותר להזמיו אותו מחו"ל הרי שמיד תעשו זאת.

גם בישראל ורבים מקרב הישראלים, התחילו ולומדים להזמין מחו"ל דרך הרשת למשל דרך אי-ביי (E-BAY) כמובן עלי-אקספרס הידוע (ali-express), דיל-אסקטרים אמזון ועוד המון והמון… גם בשיווק פנים ארצי חברות רבות עברו לשיווק אינטרנטי זה החל מיזמים קטנים שהחלו דרכם בעלויות נמוכות תוך שאין להם צורך בחנות פיזית אלא מספיקה להם חנות וירטואלית והמסחר באינטרנט הופך להם עסק למציאות נגישה. לאחרונה אנו עדים גם לרשתות שיווק המזון כשופר-סל,  סיטון ועוד שנכנסות לתחום ההזמנות והמכירות באינטרנט וכמובן הבנקים ועוד.

סופר פארם למשל, היא חברה שגם עובדת יפה עם עולם הדיגיטל, הורדת האפליקציה של סופרפארם מאפשרת הנחות ומבצעים שונים באמצעות קופונים ועוד.

ובכן סופר פארם, זו רשת כמובן נכון? רשת, נו, אז כפי שכתבתי הרגע, וודאי הייתם מצפים כי ככזו, כל סניף אליו תכנסו יתנהג בצורה זהה, לכל סניף תוכלו להחזיר את המוצר במידת הצורך ועוד יתרנוות של רשת הן במיתוג, בפרסום המקיף שתקף לכל הארץ (למעט מגזרים למשל חרדי שם משקיעה סופר-פארם סכומים גדולים בפרסום שונה משאר הצרכנים) וכמובן הבטחון של הצרכן ברשת. הצרכן מעדיף רשתות כיוון שיש לו הרגשה שהוא מתנהל מול גוף מסודר, אחיד, עם "אבא ואמא" אבל סופר פארם, דוקא בחרה להפתיע.

בירור קצר מעלה כי סניפי סופר-פארם הינם בזכיינות, כתוצאה מכך, מוצרים שונים נמכרים במחירים שונים בסניפים שונים של סופר-פארם, כן… תשמעו טוב, בכל סניף שתכנסו תראו מחירים שונים למוצרים שונים (נכון, לא לכולם אבל להרבה מאד).

רוצים דוגמא? במקרה הכנו כזו –

בקבוקי טומי-טיפי לתינוקות נמכרים בסניפי סופר-פארם, כמו גם בשילב, בייבי-סטאר ועוד, מוצר שכל הרשתות רוצות למכור.

סופר-פארם מפרסמת בעלון המבצעים 30%!!! הנחה על הבקבוקים… נחמד. רצים לקנות.

ובכן, בסניפי סופר פארם מסויימים למשל בקניון הזהב המחיר ממנו נפחית 30% הוא 89.90 חישוב מהיר נותן לנו תוצאה סופית של 68 ש"ח.

בסניף סופר פארם באיירפורט סיטי כפי שאתם רואים בתמונה – המחירים – 119 לבקבוקים של 330 מ"ל ו 109 ש"ח  ל 260 מ"ל.

והפלא ופלא בסניף  סופר-פארם במודיעין – 69.90!!! מחיר לפני הנחה לשני הגדלים….

ובכן כפי שאתם רואים, המחירים באותה הרשת, לאותו המוצר, נעים בין 119 ל 69.90 כמעט חצי.

אנחנו לא מאמינים בשיווק מהסוג הזה, שיווק מסוג זה מציג תפיסת עולם של שיטת מצליח, שמפלה צרכנים (אולי לפי מקום מגורים? אולי לפי השכלתם? אולי סתם לפי אופי הבילוי?), שיווק שגורם לך באם תדע, לאבד אמון ברשת שכן אינה אחידה ואינה מתנהלת כרשת.

שיווק כפי שתראו אצלנו הוא תהליך שמלווה חברה עד הגעת המוצר לצרכן ואח"כ החוויה, המחיר, ההגינות ועוד אלמנטים רבים, למשל הקורלציה בין המחלקות השונות כיוון שזה משפיע על הקהל הצרכני ועוד ועוד.

בקיצור, בסופר פארם, לא רק שלא שמעו על גלובליזציה, אלא לא שמעו אפילו על לוקליזציה,

מה שחברות ענק מובילות דעה ומובילות בכלכלה העולמית למדו סופר-פארם, רוצה להמציא מחדש.

אצלנו בסולם חבלים הציון – 8. דחוף עזרה בשיווק.

סניף איירפורט סיטי? כפול ממודיעין?

סופר פארם - מחירים שונים בכל מקום

כללי , ריהוט , תקשורת

Sponsors