סולם חבלים

שיווקי ומיתוג בסולם הנכון

ובכן, ידוע כבר מזמן כי חברת גוגל, אשר חוגגת 15 בימים אלו, (כן כן, רק 15 שנה ואימפריה שנראה לנו כאילו היא תמיד היתה שם – מה היא לא?),

היא זו שבעצם פיתחה, המציאה הביאה לעולם, את השיווק האינטרנטי, הרי בלי כל הכלים האנליטים שלהם, פרסומות המילים ADWORDS, פרסומות הוידאו ADSENCE,

תוכניות השותפים – היכולת להרוויח כסף מפרסומים על גבי הסרטונים שלך או באתר שלך, כלום אפילו קרוב לשיווק אינטרנטי כנראה שלא היה קורה.

העובדה הכי פשוטה היא, כי הרשת החברתית הגדולה בעולם FACEBOOK (פייסבוק) אינה מצליחה לייעל את מערכת הפרסומים שלה ולהפוך אותה לרווחית גם עבור החברה.

נכון, בשנה החולפת (2013) החלה פייסבוק להרוויח מענף זה, אך כל מי שבקיא בעולם הפרסום האינטרנטי, יודע שהפרסום בפייסבוק פשוט לא עובד! אז למה גם אנחנו מפרסמים עבור לקוחות שלנו בפייסבוק? מהסיבה הפשוטה שבעולם הפרסום, במקום בו כולם נמצאים, גם אם זה לא יעיל, אתה לא יכול להרשות לעצמך שלא להיות נוכח. מדוע? כיוון שהתנהגות הצרכנים מעידה שאם לכולם יש משהו שאתה לא מייצר, למשל נוכחות בפייסבוק, גם אם זה לא עובד לאחרים, אתה לא נטמע בתודעה. מה הכוונה?

Hummangbird of google

יונק דבש - גוגל מביאים לכם הכל מתוק

 

עולם הפרסום האינטרנטי נמדד ביכולת שלך להפוך חשיפות או קליקים למזומנים, כלומר למכירה (נכון יש גם רווח מטראפיק affiliate -אבל הוא שולי יותר), של מוצר אמיתי, של מה שאתה בעצם מתקיים ממנו – אותה יחידה שבחשבונאות הפירמה, היא היחידה אשר מייצרת כסף לחברה ולשמה הוא הוקמה. בפייסבוק, היכולת להפוך את הנוכחות לכסף נמוכה, אך גודש הפרסום שלך באופן כללי הוא שישפיע בסופו של יום. כלומר? בקמפיין טוב אתה מופיע במספר אפיקים ממוקדי קהל היעד שלך עד אשר אתה חודר למודעות. תאר לכם שאתם קיימים בהרבה מקומות ופתאום ישנו וואקום שבו המוצר שלכם לא נמצא ורואים רק את המתחרים שלכם – מה יקרה למח הצרכני? הוא חשוף אליכם פחות, אתם פחות נטמעים בראש והפרסום עלול להשתבש – כלומר היכולת שלכם להפוך את החשיפה לכסף.

כל זאת היתה רק הקדמה, למה? כיוון שבגוגל GOOGLE עסקינן ובשיווק, הרי שגוגל בשנים האחרונות בעדכונים השונים כגון פינגווין ופנדה (שמות עדכונים שבצעה החברה במנועי החיפוש) שמו דגש על איכות התוכן באתרים, מדוע? על מנת לסנן תוצאות מיותרות שמטריחות את הלקוח הדבר מתבצע באפיקים ובדרכים שונות של האלגוריתם שלהם אך זה לא לעכשיו.

אחד היתרונות הגדולים של הפרסום בגוגל הוא שהם יודעים לתת לך ציון על האינטרפרטציות שבהן אתה רוצה להופיע למשל – נניח שאתה מפרסם נעלי ריצה מחברת נייק. האם תרצה להופיע רק בחיפוש נעלי נייק? וודאי שלא, הרי תרצו להופיע גם כאשר מישהו מחפש את המתחרים שלכם – כגון ניובלאנס, או אדידס אלא מה, כיוון שאין לכם באתר שלכם שום תוכן שקשור למילים אלו, תקבלו ציון מאד נמוך על הקשר חיפוש זה ולכן, תופיעו פחות בתוצאות וגם… תשלמו יותר – כן, הרי מדובר בבורסה של פרסומות, ככל שאתה פחות רלוונטי אתה פחות נחשף ואף משלם יותר על כל חשיפה.

אם כך, יצרה גוגל מהפך אמיתי ורציני בעולם הפרסום, היא מודדת אתכם, כמה אתם רלוונטים או שאתם ספאמרים. בעבר, הרבה למשל השתמשו במילים נפוצות כמו סקס על מנת ללכוד את תשומת לב הלקוח, היום זה לא ממש מתאפשר ולכן, מעבר לקמפיין טוב, דרוש אתר טוב כאשר הקמפיין אט אט הופך להיות ממוקד יותר ומדוייק יותר – עבור הנחשף, הצרכן.

בעדכון האחרון, hummingbird  שעלה בחודש אוגוסט ונחשב לאחד השינויים החשובים ביותר בשנים האחרונות, יצרה גוגל מהפך נוסף, מעתה המנוע לא מחפש יותר את רצף המילים שתכתבו ותחפשו, אלא את הכוונה, למה זה טוב? בגוגל הגיעו למסקנה, שרב האנשים לא מבינים את החשיבה של מנוע החיפוש ולכן אינם מחפשים נכון, אלא הם חושבים, כמה מפתיע, כמו בני אדם (מנסיון אגב אל תעלבו אבל זה נכון, רב האנשים סביבי לא יודעים לחפש נכון בגוגל, בגלל זה גם ביצירת קמפיינים נכנס האלמנו של להתחקות אחרי התנהגות הצרכן, ידיעותיו בחיפוש ועוד, על מנת להגיע אליו בצורה הטובה ביותר – על זה קם ונופל הקמפיין) ולכן, החליטו, לגרום למכונה להתחיל לחשוב כמו בן אדם – מלחיץ? אז תלחצו, ממילא אנחנו בדרך לשם.

יחד עם זאת, אמנם תהיו לחוצים אבל מעתה תמצאו דברים הרבה יותר בקלות ובקיצור – סוף סוף, התאימו את המכונה אליכם ולא הפוך – הנדסת אנוש מה שנקרא בעבר בעולמות הרבה יותר פרימיטיבים למשל כמו תעשיית הרכב אם כך אימרו מעתה – גוגל מבין אותי. נכון.

למשל בחיפושים כמו "מה היה…." או "מה יהיה…"  "איפה אפשר…." או "איפה כדאי…." נקבל תוצאות יותר רלוונטיות מבעבר ולא בהכרח מסחריות.

המשמעות מבחינת המפרסמים ומבחינת בעלי האתרים, להתחיל להבין יותר ויותר ולהעמק ברצונות הלקוח, מבחינת בעלי האתרים, לשמור על רמת תכנים גבוהה ורלוונטית יותר ויותר. להתמקד ולהתמקצע בתחום עיסוקם על היבטיו השונים תוך נגיע בתחומים ובמעגלים הקרובים אליהם ובקיצור – אין מנוס מלהחזיק איש מקצוע אשר יבצע מחקרים בנושא עבור הלקוח, ייתן המלצות וייעוץ.

אם בעבר היה ניתן פשוט לפרסם עצמכם בדפי זהב מקסימום בלוח חוצות ובזה לסיים, היום, בעולם הנגיש והפתוח, דעת הקהל קובעת, לעזיבת הלקוחות את האתר בגלל אכזבה יש משעמות והאינטרנט מתחיל לדרוש (סוף סוף) איכות – הגיע הזמן כנראה גם מבחינת גוגל לעשות סדר בכל הבלאגן הזה שנקרא רשת ולהתחיל להבדיל בין סוהו לביאליק או לשוק פתח תקווה.

למי שרוצה להתעמק יותר בעדכון של גוגל – אז בבקשה:

http://www.seobythesea.com/2013/09/google-hummingbird-patent

אז שתהיה קנייה מוצלחת לכולנו

אינטרנט , כללי , פרסום ושיווק , שיווק באינטרנט

Sponsors