סולם חבלים

שיווקי ומיתוג בסולם הנכון

עולם השיווק באינטרנט הינו היו םחלק אינטגרלי ואף מרכזי מדרכי השיווק של חברות שונות באשר הן.

היום ללא אתר, פרסום בגוגל, קידום אתרים, ניהול כרטיס פייסבוק איכותי ועוד, העסק שלך – כאילו איננו קיים שלא לומר, נתפס כמיושן כבד וארכאי.

טוב, אז מה חדש במה שאמרתי? עכשיו נגיע לשאלות שיווקיות מהותיות תוך מתן דוגמא נקודתית שנתקלנו בה לאחרונה.

חברה רוצה לקחת איש שיווק, או לנקוט באמצעי שיווק שונים בצורה עצמאית, אין בעיה, אך יש שאלות מהותיות שכדאי לתת עליהן את הדעת. אחת מהן היא – האם האתר הוא אתר מכירתי? או אתר אינפורמטיבי? האם הוא אתר תדמיתי? או אתר חברה? ניתן לבנות אתר בכל מיני אספקטים עם יעדים ומטרות שונים, השאלה האם מאחורי הבניה עומדת מדיניות מסויימת או סתם?

בחברת "רהיטי טל" – ניכר כי עומדת מדיניות ברורה מאחורי האתר ומאחורי דרך השיווק והמכירה שלהם.

האתר מציג את כל רהיטי החברה, דגמים וכו', יחד עם זאת, אין מחירים באתר.

נשאלת השאלה למה – התקשרנו לשאול לגבי דגם מסויים על מנת להבין, האם ניתן לקבל מחיר לפני שנוסעים רחוק (לחלק מהאנשים) לאזור חיוג 08 לבני עייש.

התקשרנו, ענה לנו בחור אדיב, שאלנו מה המחיר של דגם נעה – מיטת תינוק, הבחור השיב בצורה ברורה וקולחת, אשר ניכר היה ממנה כי כך תודרך וכי זו מדיניות החברה – איננו מוסרים מחירים בטלפון.

שאלנו בעדינות האם בכל זאת נוכל לקבל מחיר, כיוון שחשוב לנו לדעת האם זה בכלל רלוונטי לגבינו, לא ענה הבחור, איננו נותנים מחירים, תגיעו לפה.

טוב אמרנו, האם בכלל המיטה במלאי – כן השיב ולא רצה להוסיף.

המדיניות השיווקיות אשר עומדת מאחורי צד זה אינה ברורה כלל וכלל, יחד עם זאת, מדיניות המכירות, כן ברורה.

נתחיל מהמכירות, הצעד ברור, ברגע שתגיעו, המוכר כבר ידאג להוציא אתכם עם משהו, קלאסי, הגעתם עד החנות (איננו יודעים כיצד היא מעוצבת, מה השרות בחנות ועוד) ובהנחה שהכל מתנהל שם בנעימים ובצורה טובה, מוכר טוב כבר ידאג למכור לכם משהו ואולי אפילו יותר, על כן, ברור למה לא רוצים לכתוב מחירים באתר.

יחד עם זאת, בנוגע למדיניות השיווק, הדבר תמוהה מאד בעיננו, הרי שיווק מטרתו להגיע להשפיע ולהשאיר חותם על הלקוח – אם כבר לקוח נכנס לאתר, סימן שהוא מעוניין במוצרים של החברה, כיוון שהיה אקטיבי וחיפש, אם התקשר לקוח ושאל לגבי דגם ספציפי, כלומר הוא כבר עוד יותר סגור בדעתו על משהו מסויים, וכאן, החברה כבר עושה טעות שיווקית מרה, במקום למסור מחיר ולסגור עניין, מתקיים דיון נוקשה וקשוח האם אפשר לקבל את המחיר במקום להגיע סתם או לא. בסופו של דבר נמסר המחיר בחוסר נחת רצון ואדיבות מצד המוכר שענה לטלפון, זאת לאחר התעקשות – הטעם שנשאר מר מאד.

כאן המקום להדגיש, כי בין שיווק למכירות יש הבדלים גדולים אשר בארץ הגבולות מעט מטושטשים ביניהם.

ובכן במתן הציון הסופי לרמת השיווק של חברת רהיטי טל מעט התקשנו, הרי ברור שהחברה נוקטת במדיניות ברורה, אך ניכר כי אינה מבדילה בין שיווק ובין מכירות, טעות קלאסית של הרבה חברות בישראל.

הציון שלנו בסולם חבלים (שמתייחס לשיווק) – 6

כללי , פרסום ושיווק , קמעונאות , ריהוט

Sponsors